top of page

Våre

 Rapporter 

Morten Myrstad

Motimate og The New Company inngår samarbeidsavtale

Motimate og The New Company har inngått en samarbeidsavtale som skal gjøre det lettere for flere norske bedrifter å ta i bruk læringsplattformen Motimate, og utnytte plattformen på best mulig måte.

Billedtekst: Rolf Risnes (t.v.) og Lars Petter Kjos, gründerne bak Motimate.


«Vi overvåker løpende trender og teknologier på et globalt nivå, og den norske læringsplattformen Motimate hevder seg absolutt blant de beste i klassen. Vi har også gode erfaringer med å jobbe sammen med Motimate på felles kunder. Derfor er det et naturlig skritt for oss å formalisere samarbeidet», sier daglig leder Morten Myrstad i The New Company.


Bedre læringsutbytte

Samarbeidsavtalen mellom Motimate og The New Company er ikke-eksklusiv for begge parter, men skal bidra til at kunder av The New Company raskere kan få tilgang til ledende læringsteknologi. Kunder av Motimate vil også om ønskelig kunne nyttiggjøre seg av The New Company sine adapsjons- og rådgivningstjenester for å skape merverdi ved bruk av Motimate.

«Viktig for Motimate»

«Vi vet vi har en løsning som er svært konkurransedyktig, og som gir høy effekt for kundene våre. Vår hovedutfordring er å spre dette budskapet, slik at flere blir klar over mulighetene Motimate gir. Det at The New Company nå investerer tid og ressurser i en norsk scale-up er viktig for oss», sier Rolf Risnes, CEO i Motimate. «Gjennom profesjonelle partnere er vi sikre på at vi når flere, og ikke minst at kundene som velger Motimate og The New Company får så høy grad av suksess som mulig når løsningen skal implementeres».


Enkelt og morsomt med kurs

Motimate er en prisbelønt SaaS-løsning som gjør intern kommunikasjon og bedriftsopplæring morsom og enkel. Motimate ble lansert i 2017 og er resultatet av samarbeid med noen av Skandinavias ledende selskaper og organisasjoner i mer enn 15 år. Selskapet har i dag over 70 store bedriftskunder med nesten 60.000 brukere i 10 land i Europa. Kundelisten inkluderer selskaper som DNB, Varner, 7eleven, Narvesen, Jernia, Telia, AF Gruppen, BI og Atea.

«Det er like enkelt og morsomt å lage kurs, som det er å gjennomføre kursene i Motimate. Dette vil alle få nytte av å ta i bruk», sier digital forretningsrådgiver Shila Mohammadi i The New Company, som har erfaring fra å planlegge og rulle ut Motimate i Apotek 1 til over 4.000 medarbeidere i 400 butikker.


Rådgivning basert på behov

«Vi er et digitalt konsulentselskap som hjelper bedrifter med å finne og ta i bruk ny teknologi, basert på bedriftens eget definerte behov. Dette er ikke til hinder for å løfte frem det vi oppfatter som ledende teknologier, som Motimate», sier Myrstad. «Noen ganger vil bedriftens kravspesifikasjon peke mot en annen løsning enn Motimate. Men i mange tilfeller vil denne avtalen kunne gjøre det lettere for norske bedrifter å få tilgang til og ta i bruk moderne læringsteknologi».

Comments


bottom of page