Våre
Rapporter
The Business of
Belonging
Morgendagens vellykkede merkevarer er de som klarer å skape en ekte og nær relasjon mellom seg og sine kunder. Dette er kjernebudskapet til David Spinks i denne boken om Community Management. Spinks er en av grunnleggerne bak community-plattformen CMX og arrangerer både events og undersøkelser innenfor feltet.
Av: David Spinks
Redefining HR
I disse tider med endringer og omveltninger, må HR-funksjonen tilpasse seg raskt. Men hvordan kan HR-ledere kritisk gå gjennom hvordan de har jobbet frem til nå og skape økt forretningsverdi? I boken «Redefining HR: Transforming People Teams to Drive Business Performance” gir Lars Schmidt sine svar.
Av: Lars Schmidt
Post
Corona
En mer aktuell tittel på en bok I 2021 enn “Post Corona” kan kanskje være vanskelig å finne, og få er vel mer posisjonert til å kunne håndtere temaet på en interessant og spennende måte enn Scott Galloway. Galloway, kjent forfatter, blogger, podcaster og professor har i denne boken fokusert på hvordan de store teknologiselskapene har klart å snu Corona fra en krise til en mulighet.
Av: Scott Galloway
Working
From Home
Å jobbe fra hjemmekontor har blitt hverdagen for millioner av kontoransatte etter COVID-19. Men hvordan får du en hjemmekontoret til å fungere, ikke bare i en krisesituasjon, men også som et varig karrierevalg? Det gir forfatter og Salesforce-direktør Karen Mangia svaret på i boken Working From Home: Making The New Normal Work for You.
Av: Karen Mangia
Reinventing the Organization
Virksomheten din utvikler seg trolig ikke raskt nok. Men hvordan skal du endre det? Du må vekk fra den tradisjonelle hierarkiske organisasjonen. Men hva kommer i stedet? Management-konsulentene Dave Ulrich og Arthur Yeung deler av sin ekspertise innen ledelse og organisasjonsutvikling.
Av: Arthur Yeung og Dave Ulrich
The Expertise
Economy
En av vår tids store utfordringer er hvordan ledere og ansatte skal kunne klare å holde sine ferdigheter oppdatert I takt med de raske endringene som skjer I teknologier og markeder. I denne boken deler Kelly Palmer og David Blake fra læringsplattformen Degreed sin innsikt I hvordan læring kan brukes til å engasjere ansatte og skape konkurransefortrinn.
Av: Kelly Palmer og David Blake
Remote
Office not required
Med den store interessen for Remote Work etter COVID-19, har folk gjenoppdaget boken til Jason Fried og David Heinemeier Hansson, begge grunnleggere bak prosjektplattformen Basecamp. Basecamp er et 100% remote-basert selskap, og i boken har forfatterne samlet sine erfaringer og anbefalinger knyttet til distribuerte arbeidsplasser.
Av: Jason Fried og David Heinemeier Hansson
Digital
Dugnad
Silvija Seres, anerkjent analytiker, foredragsholder og podcaster er denne gangen ute i bokformat. Boken «Digital Dugnad» handler om «digitalisering og samfunn og Norges fremtid, men beskrives også som en «betaversjon». Hvorfor? Jo, fordi Seres inviterer leserne til å være med og konkludere i de to siste kapitlene.
Av: Silvija Seres
Crisis Communication Strategies
Krisehåndtering og krisekommunikasjon har for alvor kommet på dagsorden etter COVID-19. Amanda Coleman har sin bakgrunn i krisekommunikasjon, og har skrevet en bok både om hvordan man kan forberede seg for kriser, håndtere en krise effektivt og komme i gang igjen etter en krise.
Av: Amanda Coleman
Introduction to
People Analytics
People Analytics kan gjøres vanskelig – eller enkelt. Denne boken fra Dave Millner og Nadeem Khan har HR-folk som målgruppe, og er en praktisk guide til data-drevet HR. Boken handler både om hvor man kan finne HR-relevante data i en organisasjon, hvordan dataene kan analyseres og hvordan en leder eller HR-person kan finne nyttig anvendelse.
Av: Nadeem Khan og Dave Millner
The Empowered
Enterprise
Rick Nucci er grunnlegger bak Guru, som er en plattform for knowledge management i bedrifter. Boken er en guide til Kunstig Intelligens for ledere og andre som vil vite mer om AI og business. Guru, som bruker AI i sin kunnskapsplattform, har gjort boken gratis tilgjengelig.
Av: Rick Nucci
The Connected
Company
I en tid hvor vi må finne sammen på andre måter enn på den fysiske arbeidsplassen, har boken «The Connected Company» til Dave Gray fått ny aktualitet. Boken beskrives som en «strategic blueprint for 21st century organizations» og inneholder både gode analyser og poengrike illustrasjoner. Gray er en av grunnleggerne av det anerkjente konsulentselskapet XPLANE.
Av: David Gray
The Center
of Experience
Interessen for god kundeopplevelse (“Customer Experience”) har vært sterk i noen år, men Greg Kihlström mener det ikke er mulig å levere en god kundeopplevelse uten også å levere en god ansattopplevelse.
Av: Greg Kihlström
Designed
for Digital
For mange kan digital transformasjon være vanskelig å gjennomføre i større konsern med tradisjonell organisasjonsstruktur og innebyggede styringssystemer.
Boken til Jeanne Ross og kolleger viser en mulig retning.
Av: Jeanne W. Ross, Cynthia M. Beath og Martin Mocker
Using Artificial
Intelligence in Marketing
Marketing er et av områdene hvor Kunstig Intelligens tidligst er blitt tatt i bruk. I sin bok gjennomgår Katie King trender innenfor AI og hva vi mener med AI, men vekten i boken ligger på anvendelse.
Av: Katie King
F#ck
Content Marketing
Randy Frisch mener at tradisjonell Content Marketing og Marketing Automation ikke lenger fungerer, og at man i stedet må gi webgjester en «Netflix-opplevelse», i form av godt og rikt innhold, som deles raust.
Av: Randy Frisch
Social Business
By Design
Dion Hinchcliffe er en anerkjent IT-analytiker i selskapet Constellation Research. Denne boken er en av beste bøkene for å forstå meningen med og bruken av digitale, sosiale nettverk på jobben.
Av: Dion Hinchcliffe og Peter Kim
I et oppstykket mediebilde kan det av og til være nødvendig å gjøre et dypdykk i en bok –rett og slett for å få oversikt. Vi deler her bøker vi har hatt glede og nytte av, knyttet til temaer som digital endring, AI, brukeropplevelse, Content Marketing, Social Business og digital arbeidsplass.