Twitter børsnoteres - sosiale medier med levedyktige forretningsmodeller
By: Morten Myrstad | Kategori: Digital Marketing

Sosiale medier i ferd med å bevise at de har utviklet levedyktige forretningsmodeller. Derfor får sosiale medier som Facebook, Linkedin og Twitter også tillit fra aksjemarkedet, sier Morten Myrstad i The New Company i dette intervjuet med TV2 Nyhetskanalen. Intervjuet finner sted samme dag som Twitter børsnoteres i USA.

Du kan se hvilke spørsmål Myrstad ble spurt om etter videoen.


Dette er spørsmålene som blir stilt til Myrstad i intervjuet:

  • Twitter børsnoteres i dag - og prisen er hevet fra nivået de først hadde følerne ute på?
  • Hva kan vi nå se av interesse for aksjen?
  • Tall viser at mange nye Twitter-brukere raskt slutter å bruke twitter, det må jo være et problem ved børsnotering?
  • Og videreutvikling av produktet vil nå være viktig - Twitter er jo basert på svært kortfattede små meldinger, men nå er også mulighet for små videosnutter på trappene?
  • Facebook slet lenge med å finne ut av riktig plassering av reklame og hvordan de skulle tjene penger på reklame. Hva tror du Twitter vil gjøre?
  • Hva sier dette om interessen og statusen for sosiale medier i aksjemarkedet?

The New Company er spesialister innen digital virksomhetsutvikling. Innsikt, strategier og løsninger i Digital Marketing for bedrifter er et av våre sentrale tjenesteområder. For å få med deg løpende nyheter og innsikt kan du abonnere på vårt nyhetsbrev her, eller følge oss i sosiale medier: Linkedin, Facebook, Twitter, Google+.