Social Data Week lanseres globalt og i Norge
By: Morten Myrstad | Kategori: The Company

Fra 16. til 24. september arrangeres for første gang det globale event-konseptet Social Data Week. Temauken inneholder hovedarrangementer i San Fransisco og New York, med lokale arrangementer i Seattle, Melbourne, London, Paris og Oslo. I Norge står The New Company og Sosial direkte bak arrangementene i samarbeid med Google Norway og Datasift.

Bedre bedrifter

– Nærmere 2,5 milliarder mennesker bruker i dag sosiale nettverk globalt. I Norge er det godt over 3 millioner. For bedriftene er det stadig viktigere å legge til rette for gode opplevelser for kunder, ansatte og partnere gjennom sosiale og digitale kanaler. Men ikke minst er det viktig å forstå hva disse opplevelsene betyr bedriftenes egen merkevare og virksomhet. Social Data Week vil presentere ny innsikt i hvordan man kan bruke sosiale data til å utvikle bedre produkter og tjenester, nye forretningsprosesser og bedre kundeservice, sier entreprenør Per Christian Eggen i The New Company.

Sosial data-revolusjon

– Social Data Week er en global temauke som skal sette fokus på den pågående revolusjonen innen sosiale data. Social Data er kanskje en av de mest spennende enkeltområdene innenfor Big Data. Målet er å bringe sammen industriledere, eksperter, påvirkere og merkevarer for tankevekkende diskusjoner og utveksling av ideer. Dette vil være første gang dette skjer i Norge, men vårt mål er å følge opp med ytterligere aktiviteter, også på skandinavisk nivå, sier Morten Myrstad, som også er entreprenør i The New Company, i tillegg til å være initiativtaker til web-TV-konseptet Sosial direkte.

Konferanse i Oslo

I Norge består hovedaktiviteten av et seminar i Forskningsparken i Oslo den 24. september kl. 13:00-16:00. Seminaret har foredragsholdere fra bl.a. Google Norway, Datasift og TNS Gallup. Målgruppen for arrangementet er daglig ledere, forretningsutviklere, IT- og markedsledere.

Sosial direkte vil også i sin sending onsdag 25. september (kl. 21-22) sette søkelyset på Social Data, bl.a. gjennom et intervju med produktdirektør Tim Barker fra amerikanske Datasift.

Fakta om Social Data Week globalt:

Social Data Week er et globalt eventkonsept som i USA finner sted 16.-20. September med arrangementer i San Fransisco og New York. Initiativtaker er Datasift, men nedslaget er bredt, både hva gjelder sponsorer/partnere og foredragsholdere.

Fakta om The New Company:

The New Company er spesialister innen digital og sosial forretningsutvikling. The New Company er et oppstartsselskap som er under etablering av Morten Myrstad og Per Christian Eggen. Myrstad (58) er en erfaren kommunikasjonsrådgiver, bl.a. innenfor innholdsmarkedsføring, digital og sosial markedsføring. Eggen (48) er en erfaren business consultant, bl.a. innenfor partnerstrategier, digitale løsninger og internettmarkedsføring.

Se mer informasjon: www.thenewcompany.no

Fakta om Sosial direkte:

Sosial direkte er et web-TV-konsept som har ukentlige direktesendinger på nettet. Temaene for kanalens programmer handler om utvikling innenfor digitale og sosiale medier. Kanalen har eksistert i ca ett år, har hatt 70 gjester i sine programmer og har nærmere over 6.000 følgere i sosiale medier. Morten Myrstad er initiativtaker og programleder i Sosial direkte.

Se mer informasjon: https://www.youtube.com/Sosialdirekte

The New Company er spesialister innen digital virksomhetsutvikling. Innsikt, strategier og løsninger innenfor Digital Transformation og digitalisering av bedrifter er et av våre sentrale tjenesteområder. For å få med deg løpende nyheter og innsikt kan du abonnere på vårt nyhetsbrev her, eller følge oss i sosiale medier: Linkedin, Facebook, Twitter, Google+.