Årets Interbrand-kåring: Teknologiselskapene fosser frem
By: Morten Myrstad | Kategori: Digital Business

I dette intervjuet med TV2 Nyhetskanalen kommenterer Morten Myrstad i The New Company Interbrand sin nye kåring over verdens mest verdifulle merkevarer.

I 2013-oversikten har både Apple og Google passert Coca Cola, og 5 av de 10 første selskapene på listen er teknologiselskaper.

– Denne undersøkelsen synliggjør hvor stor plass disse merkevarene har i hodene våre. Teknologi er med og driver stadig flere områder i vårt samfunn, sier Myrstad.

Du kan se hvilke spørsmål Myrstad ble spurt om etter videoen.


I intervjuet blir Myrstad bl.a. spurt om:

  • Hva kan man si om denne undersøkelsen?
  • Hvorfor er disse teknologiselskapene blitt så verdifulle?
  • Er disse merkeverdiene reelle verdier?
  • Står vi overfor en ny boble i teknologibransjen?
  • Hvorfor har vi ikke noen Google eller Apple i Norge? Eller har vi det?
  • Hva med kapitalen? Finnes det tilgjengelig kapital i Norge?

The New Company er spesialister innen digital virksomhetsutvikling. Innsikt, strategier og løsninger innenfor Digital Transformation og digitalisering av bedrifter er et av våre sentrale tjenesteområder. For å få med deg løpende nyheter og innsikt kan du abonnere på vårt nyhetsbrev her, eller følge oss i sosiale medier: Linkedin, Facebook, Twitter, Google+.